Mordheim

Mordheim na Najmicie jest grą szczególną. Po pierwsze strona ta przez długi czas gościła w swych pieleszach forum jego polskiej społeczności, po drugie wielu z nas wciąż jest z nią w jakiś sposób związanych i odczuwa do niej silny sentyment. Z tego powodu jedna z nielicznych jakby nie patrzeć stron Najmity poświęcona będzie właśnie jemu.


Zasady gry Mordheim

Zasady Mordheim po polsku
Wielka Biblioteka Scenariuszy by Wielebny Rafael (Wersja .PDF)


Zasady autorskie / Home Rules



Mechanika

Karol:
Najmitowe HR
Zrewidowane trafienia krytyczne
Zrewidowane parowanie
Atak improwizowany
Grupy sojusznicze
Mordheim Light

Różne

Karol:
Pełen pancerz płytowy
Magiczne przedmioty
Strzelby Grostela
Beczka
Zestaw beczek
Skrzynia
Stos skrzyń
Bandy

Karol:
Horda Zombie Karla Kurtmana
Elfy Cienia (zrewidowane)
Córy Zgromadzenia (Lhamie)

Grupy sojusznicze

Karol:
Biczownicy
Psiarnia
Siostry Miłosierdzia
Strzelcy z Reiklandu
Najemni miecznicy
Mroczne Dusze
Pożeracze zwłok
Krasnoludzcy najemnicy

Najemnicy

Karol:
Halfling kucharzyna
Ogr najemnik (Żelaznobrzuchy)
Ogr kanonier
Ogr smakosz
Ogr pirat
Ogr ludożerca
Najemnicy zombie

Dramatis Personae

Karol:
Cypis Rumcajsson
Patricia Redhood
Sasha Frey



Rules

Karol:
Najmita’s HR
Critical Hits Revised
Parry – Revised
Improvised Attack
Allied groups
Mordheim Light

Miscellaneous

Karol:
Full Plate Armour
Magic Items
Grostel`s Handguns
Barrel
Set of barrels
Crate
Pile of crates
Warbands

Karl Kurtman’s Zombie Horde
Shadow Elves (revised)
Daughters of the Gathering (Lhamia)

Allied groups

Karol:
Flagellants
Kennel
Sisters of Mercy
Marksmen of Reikland
Hired Swordsmen
Dark Souls
Corpse eaters
Dwarf Mercenaries
Hired Swords

Karol:
Halfling cook
Ogre Irongut
Ogre leadbelcher
Ogre gourmand
Ogre pirate
Ogre maneater
Zombie mercenaries

Dramatis Personae

Karol:
Cypis Rumcajsson
Patricia Redhood
Sasha Frey


Nasze scenariusze / Our scenarios

Wersja polska
English version
wielebny_Rafael:
Lustereczko
Trzy Harpie
Dzwon Ezechiela
Licho nie śpi
Salon gier
Dwukółka
Upiór (nie) w operze
Komponenta
Deszcz i błoto
Akcja ratunkowa
Garran:
Koszmar z Gwiazd
Czarodziejska Mapa

Karol:
Banshee śpiew

wielebny_Rafael:
Mirror, mirror…
Three Harpies
Ezechiel`s Bell
The Devil never sleeps
The Gambling House
The Gig
Phantom (not) at the Opera
The Components
Rain and mud
Rescue action
Garran:
Nightmare from the Stars
Magic Map

Karol:
Banshee’s Song


Minikampania „Powietrzny okręt”

„Airship” Minicampaign


Mała minikampania scenariuszy do Mordheim, oparta o pomysł krasnoludzkiego sterowca krążącego nad zrujnowanym miastem. Autor: Karol

Wersja polska

Cz.1. Trąby z niebios
Cz.2. Terror z przestworzy
Cz.3. Orle gniazdo
Cz.4. Zapowiedź zemsty
Cz.5. Bij truposza!
Cz.6. ???
Cz.7. ???
English version

Pt.1. Trumpets from heaven
Pt.2. Terror from the Sky
Pt.3. Eagle`s Nest
Pt.4. Prelude to Revenge
Pt.5. Smack the Dead!
Pt.6. ???
Pt.7. ???


Minikampania „Moc żywych trupów”

„Might of the Living Dead” Minicampaign


Zombie-apokalipsa na ulicach Mordheim. Czy uda Ci się stawić czoła hordzie szalonego nekromanty, czy dasz swym ludziom dołączyć do jego szeregów? Autor: Karol


Wersja polska

Zarys fabularny * Zarys zasad
Horda Zombie Karla Kurtmana
Sasha Frey – dramatis personae
Zombie krasnolud, ork i goblin
English version

Background * Basic rules
Karl Kurtman’s Zombie Horde
Sasha Frey – dramatis personae
Zombie dwarf, orc and goblin


Żagle staw! / Set sail!


Mały kącik poświęcony naszemu mini-dodatkowi do Mordheim w realiach pirackich.

  • Wstęp
  • Modyfikacje zasad podstawowych
  • Bandy
    • Zwierzoludzie, Opętani, Krasnoludy, Kislev, Marienburscy Najemnicy, Zielonoskórzy, Skaveni, Ożywieńcy
  • Nowe zasady broni palnej
  • Handel
  • Eksploracja
  • Pierścienie, małe artefakty, arefakty
    • Lustria, Południowe Krainy, Ind
  • Najemnicy

Całość w pliku .pdf:
Wersja polska: Set sail! (wersja 0.1 .pdf)
English version: N/A


Nasze makiety w .pdf / Our terrains in .pdf


Drewniane elementy terenu; Kamienne schody

Czym jest Mordheim?

Mordheim to figurkowa gra bitewna ze stajni Games Workshop (twórcy takich hitów figurkowych jak Warhammer Fantasy Battles, Warhammer 40k czy Lord of the Rings), umiejscowiona w świecie Warhammer`a.
Fabularnie rozgrywka toczy się w Mordheim, określonym jako Miasto Potępionych, którego los (jak to w Starym Świecie) okazał się być mało optymistyczny. Traktowana jako drugie co do wielkości miasto Imperium, leżąca w Ostermarku metropolia została zmiażdżona uderzeniem komety o dwóch warkoczach, ostatniego dnia roku 1999 kalendarza imperialnego (czyli ponad 500 lat przed wydarzeniami znanymi z Warhammer`a). Kometa określana jako Młot Sigmara, którą po fakcie potraktowano jako karę za grzechy popadającego w dekadencję miasta, okazała się nie być zwykłym kawałkiem skały, a obiektem zbudowanym niemal w całości ze Spaczenia, przez co mimo wielkiej katastrofy i komplikacji z tym związanych, ruiny miasta na nowo zaroiły się poszukiwaczami Dziwnego Kamienia. I właśnie w takich warunkach trafiamy do Mordheim, by przewodzić wybranej przez siebie bandzie poszukiwaczy.

Mordheim to nie gra.
Mordheim to styl życia! ;)

Na czym polega Mordheim?

Gracz przyjmuję rolę osoby zarządzającej bandą poszukiwaczy Dziwnego Kamienia, składającą się z niewielkiej liczby modeli i poruszających się po stole gry niezależnie od siebie. Najmocniejszym elementem gry jest system kampanii, pozwalającej naszym modelom na zdobywanie doświadczenia, rozwój, dokupowanie sprzętu czy najemników.

Do dyspozycji graczy oddane zostają nastepujące bandy oficjalne: Ludzcy najemnicy (Reikland, Middenheim, Marienburg), Kult Opętanych, Łowcy Czarownic, Siostry Sigmara, Nieumarli, Skaveni z Klanu Eshin (wszystkie zawarte w zasadach z podręcznika głównego), Krasnoludzcy Poszukiwacze Skarbów, Orki i Gobliny określane jako Motłoch, ludzie z prowincji takich jak Averland, Ostland czy Kislev (wszystkie zawarte w „Mordheim Annual 2002”) oraz Zwierzoludzie i Karnawał Chaosu (z dodatku „Imperium w płomieniach”).

Do nich wszystkich dodać możemy pełen zestaw najemników (ogrzy ochroniarz, gladiator, elf zwiadowca, czarnoksiężnik, zabójca trolli, rycerz najemny, niziołek zwiadowca lub złodziej, imperialny zabójca, tileański strzelec, łowca bestii, rozbójnik, strażnik dróg, arabski kupiec, elfi mag, zwiadowczyni z Kislevu czy krasnoludzki poszukiwacz skarbów) oraz pełen zestaw „Postaci Dramatu” pozwalających na rozgrywanie coraz większej ilości różnorodnych i klimatycznych potyczek.

____________________________________________________________________

Games Workshop, Mordheim, Warhammer Fantasy Battles, Warhammer 40k, Lord of the Rings i użyte w tekście nazwy własne należą do Games Workshop, Ltd. Użyte są bez zezwolenia, jednak ich użycie nie ma na celu naruszenia jakichkolwiek praw autorskich.
Wszelkie zasady autorskie są nieoficjalne i nieautoryzowane przez Games Workshop.

Makiety do bitewniaków